האם קניות באינטרנט באמת שוות יותר? ‏

בהתחלה, רוב קוני האינטרנט היו גברים, אנשים משכילים צעירים שמכירים את טכנולוגיית המחשב. עם זאת, ב ־ 2001 היוו הנשים 52.8 אחוז מאוכלוסיית הרשת. בשנת 1999 החלה תופעת הקניות באינטרנט לתפוס את תשומת לבו של הציבור הרחב. עסקי סטארט-אפ וקמעונאים ידועים השיקו אתרי אינטרנט שמכרו את מוצריהם. בעונת הקניות של שנת 1999, צרכנים רבים ביצעו את הרכישות המקוונות הראשונות שלהם. בום זה הוביל את הקמעונאים להרחיב את שירות הלקוחות, לשפר את אתרי האינטרנט שלהם ולהרחיב את פעולות הספנות.

האם קניות באינטרנט נוחות?

הנוחות של קניות מקוונות היא גורם מרכזי מאחורי צמיחתה. זה חוסך זמן ומאמצים מאחר שאין צורך לתכנן טיולים לחנות פיזית. לחיצה פשוטה יכולה להביא לך את תיק המעצב האחרון או אפילו את הקניות השבועיות שלך בדלת. תועלת נוספת היא שהמוצר שאתה קונה יכול להימסר באותו יום או למחרת. וכשאתה מחפש עסקה טובה, תזכור שלא כל אתר זהה.

יתרון גדול נוסף של קניות מקוונות הוא שהיא נגישה יותר מחנויות קמעונאיות מסורתיות. בגלל שאין להם מדפים פיזיים, לקמעונאים באינטרנט יש מגוון גדול יותר של מלאי. בנוסף, אין להם את לחץ המכירות שיש בחנות פיזית, אז הם יכולים להציע יותר מוצרים מאשר אלה בחנות. קניות מקוונות משמעותן גם שניתן לדפדף במוצרים ובמחירים של מגוון קמעונאים בבת אחת.

עם זאת, הגישה של משתמשי האינטרנט לגבי קניות באינטרנט סותרת. בעוד שרוב משתמשי האינטרנט מוכנים לקנות מוצרים באינטרנט משום שהם חוסכים זמן, יש להם עדיין חששות לגבי אספקת כרטיס האשראי והמידע האישי שלהם לאתר אינטרנט. אם האינטרנט היה הופך למקום בטוח ונוח יותר לקניות, שלושת רבעי משתמשי האינטרנט היו מרגישים בטוחים יותר בנוגע למתן המידע האישי שלהם באינטרנט. זו עלייה של שבעה אחוזים!

קניות באינטרנט 1024x576 - האם קניות באינטרנט באמת שוות יותר? ‏

האם יש יותר גיוון בקניות באינטרנט?

לעליית הקניות באינטרנט יש יתרונות רבים. ראשית, היא מאפשרת לצרכנים להשוות בקלות בין מוצרים ומחירים. כתוצאה מכך, הצרכנים בוחנים יותר את המקום שבו הם מוציאים את כספם. כמעט כל קטגוריות המוצרים מועדפות על ידי הצרכנים ברשת, למעט תרופות חיוניות כגון תרופות ללא מרשם. רכישת מוצרים אלה באינטרנט מאפשרת לצרכנים להשוות מחירים, להעריך את התחרות ולנווט בדפי מוצרים כדי למצוא את המחיר הנמוך ביותר.

כאשר קונים בחנויות לבנים ומרגמות, הקונים נאלצים להתמודד עם מגבלות החלל וההסכמים הקמעונאיים. בהשוואה לקניות באינטרנט, הקונים יכולים לדפדף במבחר המוצרים של עשרות קמעונאים מקטגוריות שונות. ומכיוון שלמוכרים באינטרנט אין חנות פיזית, הם יכולים להציג מבחר רחב יותר של מוצרים. יתרה מזו, קונים באינטרנט יכולים לקנות מוצרים מחנויות עצמאיות ומותגים בינלאומיים. אז, לקונים באינטרנט יש יותר אפשרויות מתמיד.

מלבד היותם נוחים יותר, הצרכנים יכולים בקלות לקנות מוצרים מבלי לצאת מהבית. רבים מהם גם נוטים לרכוש מספר רב של פריטים בחודש בהשוואה לדורות הישנים יותר. קניות מקוונות הפכו מושכות במיוחד לבני דור המילניום, שמזמינים יותר מדורות מבוגרים. עם זאת, מערכת היחסים עתיקת יומין בין אמזון למילניום מתוחה כאשר דור המילניום אינו בוטח בנטיות המונופוליטיות של אמזון אך תלוי בנוחות שהיא מציעה.

המחירים זולים יותר בקניות באינטרנט?

מעניין לציין שיש יתרונות רבים בקניות מקוונות, אך האם הן באמת זולות יותר? כלכלן MIT אלברטו קוואלו ערך מחקר כדי לענות על שאלה זו. הוא אסף תגי מחיר מ-56 קמעונאים גדולים ברחבי 10 מדינות. הוא גילה שהמחירים היו דומים ב-72% מהזמן. לקוחות רבים אולי סקפטיים לגבי השיעור, אך הוא מדגיש את היתרונות שבקניות באינטרנט. קרא על מנת ללמוד עוד על ממצאי המחקר.

המחיר של משלוח סחורות לצרכנים הוא פחות מאשר בחנויות לבנים ומרגמות. למודל המסחר האלקטרוני יש פחות ראשים, כך שהוא יכול להציע מחירים זולים יותר. עם זאת, חלק מהקונים עדיין מעדיפים לבקר בחנות לבנים ומרגמות כדי לבדוק סחורה, לסרוק את הברקוד ואז להזמין אותם מאתר אינטרנט. עם זאת, מחקר שנערך לאחרונה על ידי MIT מצא כי פער המחירים היה זניח כאשר רכשו מוצרים באינטרנט. בנוסף, חנויות מקוונות מקדמות קודי קופונים ותוכניות הנחות באתרי האינטרנט שלהן. תלושים אלה הם לעתים קרובות קשים להשגה, אבל הם יכולים לחסוך אחוזים משמעותיים על הרכישות שלך.

סיבה נוספת לכך שקניות באינטרנט זולות יותר היא שניתן לקנות ישירות מיצרנים. אמזון, למשל, מוכרת טלוויזיות סמסונג ישירות מהאתר שלהם. לא תצטרך לעבור דרך מתווך כדי לקנות אותם. בדרך זו, אתה תשלם את המחיר שנקבע על ידי היצרן. עם זאת, לא כל הקמעונאים באינטרנט מציעים מחירי יצרן ישירים. אם אתה לא יכול למצוא פריט מאתר אינטרנט, נסה לבקר באתר של היצרן במקום. רוב החנויות הקמעונאיות הגדולות עורכות ניסויים במחירים שונים מדי יום, אך התוצאות לרוב דומות.

לפרטים נוספים :

זר פרחים ליולדת

איתן, הדפסה על חולצה בתל אביב

מתנות לסוף שנה

חנות אקולוגית

ויברטור

דיו למדפסת בחיפה

כלי עבודה נטענים

(Visited 913 times, 1 visits today)